Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met onze voorwaarden. - Sluiten

ICT reorganiseren en vernieuwen bij Lunenburg

Al meer dan 40 jaar is Lunenburg dé elektrospecialist in de wijde omgeving. Een prachtig familiebedrijf waar het in deze jaren om één ding draait: klanttevredenheid. Eind mei opende Jurgen, Patrick en Ron een nieuwe winkel in Nuland. We hielpen Lunenburg bij het opzetten en faciliteren van de volledige ICT. Van de Cloud, Wifi, VoIP, Infrastructuur tot Kassa-lades, Bon printers en Handscanners. Een heel gaaf en vooral leuk traject waar we erg trots op zijn. Lees onze aanpak.  

 

ICT reorganiseren en vernieuwen

Een nieuwe winkel met een winkeloppervlakte van 1800 vierkante meter open je niet zo maar. Een flinke klus waar veel voorbereiding aan vooraf gaat. Een nieuwe locatie is vaak hét moment om je ICT te reorganiseren en vernieuwen. Precies dat had Jurgen voor ogen. Zijn vraag was helder: kunnen jullie het volledige ICT stuk voor ons regelen? Één aanspreekpunt en één partij die het allemaal kan regelen. Een uitdaging die we graag samen aan gaan.

We schreven een plan van aanpak en gingen aan de slag met:

          –  Weservit Cloudoplossing;
          –  Weservit VoIP-centrale;
          –  Inrichten IT-Infrastructuur;
          –  Verzorgen en installeren nieuwe hardware.
          –  Wifi 6 netwerk;

Want de eerste stap is natuurlijk een overstap naar de Weservit Cloudoplossing.

 

 

 1. Weservit Cloudoplossing

We begonnen vorig jaar met het voorbereiden en inrichten van de Weservit Cloudoplossing. Een Remote Desktop waarmee Lunenburg op elke computer alle winkelsystemen, agenda’s, mail en bestanden bij de hand heeft. En niet alleen dat, ook worden er een hoop problemen voorkomen bij het crashen van een ‘workstation’. Een kwestie van inloggen op een andere computer en kunt meteen weer door. Werken anno 2021.

We zijn met de software leveranciers gaan zitten om ook deze programma’s te koppelen. Toen dat gelukt zijn we in een vroeg stadium met Jan en Paul van Lunenburg gaan testen. Ze waren direct enthousiast. De Cloudomgeving werkte super. Door vroeg samen met Lunenburg te testen konden we meteen de instellingen aanpassen naar de voorkeuren van de elektrospecialisten.

Toen de voorbereidingen van de Cloudoplossing waren afgerond konden we door het met het opzetten van de VoIP-centrale.

 

 2. Weservit VoIP-centrale

We hebben bij Lunenburg een 3CX telefooncentrale geïmplementeerd. Hiermee heeft Lunenburg de mogelijkheid om bandjes, wachtrijen, openingstijden en dergelijke in te stellen. Daarbij heeft Lunenburg nu een eigen dashboard waarin ze direct de juiste informatie over het bijbehorende telefoonnummer ziet.

Naast de VoIP-centrale hebben we Lunenburg ook geholpen bij de levering van DECT-telefoons en de installatie hiervan. Zoals vooraf afgesproken: één aanspreekpunt. Daarna konden we door met het inrichten van de IT-Infrastructuur.

 

 

 3. Inrichten IT-Infrastructuur

Organisaties worden namelijk steeds afhankelijker van het internet. Bij Lunenburg hebben we er daarom voor gekozen om alles redundant uit te voeren. Mocht bijvoorbeeld het internet wegvallen, dan neem een andere internetlijn met een andere provider dit over.

Valt de stroom weg? Dan schakelt het systeem over op de noodstroom en blijft de Wifi en telefoon gewoon werken. De organisatie blijft hierdoor operationeel waarmee je kosten bespaart en Lunenburg de service kan blijven leveren die ze zo belangrijk vinden.

En ook de hardware is dan belangrijk.

 

 4. Verzorgen en installeren nieuwe hardware

Naast de Cloudoplossing, VoIP-centrale en IT-Infrastructuur hebben we Lunenburg ook geholpen met de levering en installatie van de hardware. Denk aan:

          –  Bon printers;
          –  Stickerprinters;
          –  Kassalades;
          –  Handscanners;
          –  Computers;
          –  Schermen;

Het installeren is een mooi moment. Dit is het moment dat de software en hardware echt samenkomen. Het werk wordt zichtbaar en operationeel. Zeker in combinatie met het Wifi 6 netwerk.

 

 

 5. Aansluiten Wi-Fi 6 netwerk

We hebben in de nieuwe winkel Wi-Fi 6 punten geïnstalleerd. Wi-Fi 6 is een stuk sneller, heeft nog meer bereik en meer clients. Dat wil zeggen dat nog meer gebruikers op hetzelfde moment gebruik kunnen blijven maken van de Wi-Fi, zonder dat deze vertraagd. Tijdens de test bleek waar we al vanuit gingen: het werkt super.

 

Testen, livegang en opening winkel

In het traject is de software en hardware vooraf uitvoerig door ons en door de medewerkers van Lunenburg getest. We waren dan ook erg blij en trots dat de totale IT tijdens (en na) de opening naar behoren werkt. Jurgen, Patrick en Ron waren er erg blij mee. Super gaaf natuurlijk, daar doe je het allemaal voor!

 

We willen Jurgen, Patrick en Ron bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking. Doordat we op vrijwel elk IT deel waarin we gespecialiseerd zijn aan de slag mochten, was dit misschien wel een van de mooiste projecten van het afgelopen jaar. We kijken met veel vertrouwen uit naar de verdere samenwerking.