Een cloudoplossing op maat
Timmermans Infra heeft in de afgelopen jaren een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Door de groei van het bedrijf moesten er intern ook zaken anders ingeregeld worden. Er werd een nieuw management systeem aangeschaft en ook de lokale server was aan vervanging toe. Aan ons de vraag hoe ze dit het beste konden inregelen.
“De nieuwe cloudoplossing werkt perfect. Uit inventarisatie vanuit Weservit bleek dat flexibiliteit ons belangrijkste speerpunt was. Met de nieuwe oplossing kunnen we nu heel eenvoudig de werkplekken op- en afschalen. Wereldwijd toegang tot onze bestanden, een dagelijkse back-up en financieel voordelig. Weservit neemt al onze zorgen en problemen weg.” – Maarten van Hoek, bedrijfsleider Timmermans Infra
Een flexibele server voor de komende jaren
Na een inventarisatie bleek dat flexibiliteit het belangrijkste speerpunt was voor Timmermans Infra voor de komende jaren. Door de groei was het van belang om de grootte van de server eenvoudig te kunnen opschalen en afschalen. Naast de flexibiliteit moesten de bestanden op verschillende werklocaties bereikbaar zijn en mochten de bestanden zeker niet verloren gaan. De beste oplossing? Een cloudoplossing op maat!
Een cloud oplossing op maat
Weservit heeft een cloudoplossing op maat ontwikkeld voor Timmermans Infra. Met deze cloudoplossing hebben alle werknemers van Timmermans Infra een virtuele desktop. Hierdoor kunnen alle werknemers op alle locaties met een internetverbinding bij hun bestanden. Een ander voordeel is dat het opschalen en afschalen van de server met een paar klikken geregeld is, jij bepaalt op ieder moment hoe groot de server is. Om te voorkomen dat er bestanden verloren kunnen gaan wordt er elke nacht een back-up van de server gemaakt. Van deze back-ups wordt ook een retentie gemaakt. Heb je een bestand een paar dagen geleden per ongeluk verwijderd? Geen probleem, met de retentie van de back up wordt het document zo terug gehaald.
Naast de cloud, de volledige automatisering
Als klap op de vuurpijl heeft Weservit de volledige kantoor automatisering van het splinternieuwe kantoorpand ingeregeld. Hierbij kan je denken aan:
– Het aanleggen van dubbele internetlijnen (redundante verbindingen waardoor je altijd online bent);
– Adviseren, installeren en configureren van hardware (computers, laptops en tablets);
– Wifi oplossing met geïsoleerde netwerken (voor elk bedrijf een apart netwerk);
– Periodiek onderhoud aan de werkplekken;
– Ondersteuning.
Resultaat
Een prachtige cloudoplossing op maat met veel flexibiliteit en een dagelijkse back-up. Een kantooromgeving wat helemaal klaar is voor de komende jaren. Maar het belangrijkste van allemaal; weer een tevreden opdrachtgever erbij.