Goedkoper bellen met Weservit VoIP
Met vestigingen in Oss en Heesch is Bakkerij Lamers een bekende naam in de regio. Voor het onderhouden en verbeteren van de ICT omgeving zocht Bakkerij Lamers een ICT partner. Het liefst lokaal en gewoon één partij als aanspreekpunt. De eerste uitdaging was het verhelpen van de haperende VoIP telefonie. Een uitdaging waar we bij Weservit wel raad mee weten.
1. In kaart brengen huidige situatie
Om Bakkerij Lamers te ondersteunen zijn we begonnen met het in kaart brengen van de huidige situatie. Van computers tot telefonie en van internetaansluitingen tot printers. Als snel bleek dat de telefonie inderdaad niet naar behoren werkte. De telefonie haperde en ook de maandelijkse kosten waren aan de hoge kant. Met een omzetting naar de VoIP oplossing van Weservit zou dit probleem verholpen zijn. Daarbij waren de maandelijkse kosten van de Weservit VoIP oplossing 40% goedkoper.
2. Plan van aanpak
Na akkoord hebben we in samenwerking met Bakkerij Lamers een plan van aanpak opgesteld. In dit document staat duidelijk omschreven wanneer welke activiteit uitgevoerd wordt. Zo was het bij Bakkerij Lamers belangrijk om de omzetting van de telefonie buiten de kantoortijden uit te voeren. Zo bleven ze overdag gewoon telefonisch bereikbaar voor hun klanten.
3. De omzetting van VoIP
Met het omzetten van de telefonie naar de VoIP oplossing van Weservit hebben we dan ook gewacht tot de bakkerij gesloten was. De omzetting bestaat door de vele voorbereidingen voornamelijk uit het testen van de VoIP oplossing. Nadat de nieuwe VoIP oplossing grondig getest te hebben is de VoIP oplossing daadwerkelijk omgezet. In de dagen die volgen hebben we de VoIP oplossing nauwlettend gemonitord om te kijken waar eventueel nog verbeteringen mogelijk waren.
4. Het resultaat
Bakkerij Lamers heeft nu één aanspreekpunt voor hun ICT omgeving. Met de nieuwe VoIP oplossing van Weservit kan Bakkerij Lamers weer bellen zonder haperingen. Betere kwaliteit met daarbij een besparing van ruim 40% in de maandelijkse kosten.
We bedanken Bakkerij Lamers voor het vertrouwen en kijken uit naar de verdere samenwerking!
Al meer dan 10 jaar helpt Weservit bedrijven bij het opzetten, verbeteren en onderhouden van ICT-omgevingen. Wil jij een vrijblijvend advies ontvangen over jouw ICT-omgeving? Vraag dan de Quickscan aan op www.weservit.nl/quickscan of neem contact op via de contactpagina. We helpen je graag op weg naar een betrouwbare ICT-omgeving.