Het regisseren en managen van 240 ICT werkplekken bij Van Wanrooij.
42% minder issues en 44% sneller opgelost. Een prachtig resultaat waar we trots op zijn. Van Wanrooij vond het tijd om met hun ICT een volgende stap te zetten. Ze zochten een partij om issues te voorkomen en nog sneller op te lossen. Om de communicatielijnen kort te houden zochten ze een lokale partner. Lees onze aanpak.
1. Over van Wanrooij
Van Wanrooij Bouw en Ontwikkeling uit Geffen is een familiebedrijf dat al 50 jaar succesvol woningbouwprojecten en bedrijfsmatig onroerend goed realiseert. Korte communicatie- en beslissingslijnen en 350 ervaren medewerkers kenmerken het bedrijf. De onderneming kent vier kernactiviteiten: Projectontwikkeling, Bouwbedrijf (realisatie van woningbouw en bedrijfshuisvesting, inclusief Timmerfabriek), Van Wanrooij Warenhuys (verkoop van keuken- en badkamerinterieurs) en Beheer van commercieel vastgoed.
2. Uitdaging bij Van Wanrooij
Één aanspreekpunt voor de ICT van ruim 240 werkplekken, om ICT issues sneller op te lossen en
nieuwe issues structureel te voorkomen.
John van Wanrooij (Directeur) aan het woord:
“Met Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling zijn we altijd in beweging. We vonden het tijd om met onze ICT een volgende stap te zetten, zowel op infrastructureel gebied als op het punt waar de gebruiker er het meest van merkt, namelijk de werkplekondersteuning. Een partij die issues voorkomt en nog sneller oplost, daar zochten we naar. Om de communicatielijnen en beslissingslijnen kort te houden zijn we op zoek gegaan naar een lokale partner. Weservit is voor ons een bekende partij uit de buurt, dus besloten
we om contact op te nemen of zij het werkplekbeheer voor hun rekening wilden nemen en nauw wilden samenwerken met de partij die onze ICT infrastructuur verzorgt.”
3. Een pilot bij Van Wanrooij
Sneller tot oplossingen komen, nieuwe issues voorkomen en meer controle begint met een goede samenwerking. Zeker wanneer een externe partij het aanspreekpunt is voor de eindgebruikers van 240 ICT werkplekken. In oktober 2018 is daarom een pilot gestart om te onderzoeken hoe de samenwerking betrouwbaar ingericht kon worden.
Tijdens de pilot zijn de werkzaamheden en belangrijkste knelpunten vastgesteld. Er is een SLA (Service Level Agreement) opgesteld om duidelijkheid te scheppen over de randvoorwaarden van de samenwerking en met name de cruciale oplostijden voor de gebruiker. Aan de hand hiervan is besloten om structureel twee halve werkdagen op locatie support te bieden. Zo kregen we een nog beter beeld van de issues, de huidige situatie en de cultuur bij Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling.
42% minder issues en 44% sneller opgelost
Cor van Weenum (IT Regie manager) aan het woord:
“De conclusie na de pilot was eenvoudig. Bij Van Wanrooij zijn we erg tevreden met de ICT
ondersteuning vanuit Weservit. Het aantal issues neemt af en de issues worden sneller opgelost.
De communicatielijnen zijn kort en het contact direct. We houden elkaar scherp en we zijn er
van overtuigd dat we de komende tijd flinke stappen blijven maken.
Aan het einde van de pilot was het aantal issues met 42% verlaagd en was de doorlooptijd van de issues met 44% verbeterd. Flinke stappen in de goede richting.
We zijn trots om de ICT van Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling te kunnen versterken. De pilot was een startpunt om in 2019 nog sneller tot oplossingen te komen, meer issues te voorkomen en daardoor meer controle te geven aan Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling. We kijken uit naar de samenwerking in de toekomst.
Al meer dan 10 jaar helpt Weservit bedrijven bij het opzetten, verbeteren en onderhouden van ICT-omgevingen. Wil je weten hoe je jouw ICT-omgeving slimmer en efficiënter in kan richten? Vraag dan de Quickscan aan op www.weservit.nl/quickscan of neem contact op via de contactpagina. We helpen je graag op weg naar een betrouwbare ICT-omgeving.