Nieuwe telefooncentrale en wifi-systeem voor Van Wanrooij

Meteen de juiste afdeling kiezen via een keuzemenu. Stabiel (beeld)bellen via je laptop of telefoon. En een betere wifi verbinding in het hele pand. Het zijn een paar van de vele voordelen van de nieuwe telefooncentrale en het wifi systeem bij Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling en Van Wanrooij Warenhuys. Een mooie stap en goede ontwikkeling in tijden waar communiceren op afstand noodzakelijk is. Een mooi traject waar we trots op zijn. Lees onze aanpak.

 

 1. Een telefooncentrale en wifi systeem van deze tijd

De ontwikkelingen in telefonie en wifi systemen gaan hard. En dat moet ook wel, want er gaat geen dag meer voorbij zonder het gebruik van je telefoon en het wifi systeem. Zo ook bij Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling en Van Wanrooij Warenhuys. De telefooncentrale was in de loop van de jaren verouderd en er lagen kansen om het bereik van de wifi systemen te verbeteren. Een mogelijkheid die Van Wanrooij wilde aangrijpen zodat de telefooncentrale en het wifi systeem weer helemaal van deze tijd was en ze er weer jaren tegen aan konden.

 

 2. Nieuwe telefooncentrale en wifi systeem

We werkten een verbeterplan voor Van Wanrooij uit. Een plan waarin VoIP 3CX centraal kwam te staan. Dat wil zeggen: bellen via het internet. Bellen via VoIP heeft vele voordelen. Zo heb je de beschikking over keuzemenu’s, kun je bandjes afspelen, bellen met een app op je telefoon of bellen via je laptop. Helemaal van deze tijd en het bespaart veel kosten. Internet en wifi werden door de invoer van de nieuwe telefooncentrale nog belangrijker. Het advies was om het oude wifi systeem te vervangen door een nieuw wifi systeem met snellere standaarden en extra spots in het pand. Zo wisten we zeker dat werknemers op elke plek maximaal bereik gingen hebben.

We bespraken het plan en Van Wanrooij was direct enthousiast. De overgang naar het nieuwe systeem ging in twee fases op twee verschillende momenten. De locatie in Geffen tijdens de bouwvak. De locaties in Waardenburg in oktober en november.

 

 3. Voorbereiden, testen en omzetten

We begonnen voor de bouwvak met het inrichten van de nieuwe VoIP omgeving. Na uitgebreid testen konden we in de bouwvak écht aan de slag: het installeren van de nieuwe VoIP omgeving en meer dan 100 nieuwe toestellen. Daarna namen we het wifi systeem onder handen. We richtten een nieuw wifi systeem voor Van Wanrooij in en voegden spots in het pand toe. Uit de test daarna bleek wat we al dachten: maximaal bereik door heel het pand. Ook is het wifi systeem voor gasten nu beter en veiliger te gebruiken. De eerste missie was volbracht.

In oktober en november volgde de locatie Van Wanrooij Warenhuys in Waardenburg. Hier voegden we een DECT systeem toe aan de VoIP oplossing. Dit is een systeem met losse telefoons. Hiermee kunnen de adviseurs in de showroom bellen en eenvoudig doorschakelen naar elkaar of andere afdelingen. Een heel fijn systeem. Toen we ook in Waardenburg de VoIP oplossing, het wifi systeem en de extra spots hadden geïnstalleerd voerden we weer een test uit. Het resultaat: maximaal bereik en veiliger te gebruiken voor gasten. En dus kon eind november ook in Waardenburg alles definitief omgezet worden.

 

Bedankt voor het vertrouwen!

We willen Van Wanrooij bedankt voor het vertrouwen. We zijn trots om de ICT bij Van Wanrooij nog verder te mogen versterken. Een fijne samenwerking met een mooie en krachtige nieuwe VoIP oplossing en wifi systeem als resultaat.  

 

 

 

 

Al meer dan 10 jaar helpt Weservit bedrijven bij het opzetten, verbeteren en onderhouden van ICT-omgevingen. Wil je weten hoe je jouw ICT-omgeving slimmer en efficiënter in kan richten? Vraag dan de Quickscan aan op www.weservit.nl/quickscan of neem contact op via de contactpagina. We helpen je graag op weg naar een betrouwbare ICT-omgeving.