Hoe ziet een online werkplek eruit?

Wat kan ik mezelf voorstellen bij een online werkplek? Hoe kom ik erachter of een online werkplek bij mijn onderneming past? Welke redenen hebben andere ondernemers om te kiezen voor een online werkplek? Na het lezen van onderstaand artikel weet jij beter hoe een online werkplek eruit ziet en begrijp je waarom een online werkplek jouw werk leuker, effectiever en makkelijker maakt. Een demo aanvragen doe je hier.

Hoe kom ik op mijn online werkplek terecht?

Wat veel ondernemers niet weten is het volgende, het openen van een online werkplek werkt hetzelfde als het openen van een programma. Je kent het wel, twee keer klikken op een icoontje en het programma wordt gestart. Bij een online werkplek kom je na twee keer klikken op een inlogscherm terecht. Dit is de plek waar je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld moeten worden. Tot nu toe nog niks spannends. Het voordeel zit hem in het volgende, je komt na het inloggen op een virtueel bureaublad terecht. Net als het bureaublad dat je gewend bent, alleen dan online. De bestanden, e-mails, agenda’s die in deze online omgeving staan kan je ook eenvoudig openen met andere apparaten (bijv. laptop, telefoon of tablet). Dat is natuurlijk ideaal, zo heb je altijd de nieuwste versie van je bestanden bij de hand.

Werk ik in de laatste versie van het bestand?

En dat is pas het begin, om je werk nog effectiever en makkelijker te maken kan je mappen of bestanden eenvoudig met collega’s delen. Je kent het wel, dat bestand wat je collega ook nodig heeft en waar verschillende versies van zijn opgeslagen. Wat is de laatste versie? Is er niet iets verloren gegaan? Kan je dat bestand nog een keer doorsturen? Dat soort vragen en misverstanden zijn met een online werkplek verleden tijd. Jij en je collega kunnen zelfs tegelijkertijd in hetzelfde bestand aanpassingen doorvoeren.

Vind je het leuk om de programma’s op je computer te updaten?

Vraag jezelf ook eens af hoe veel tijd je besteedt aan het updaten van de programma’s waarmee je op je computer werkt. Hoe veel tijd wil je hier mee bezig zijn? Natuurlijk besteedt je de tijd liever aan je core-business. Met een online werkplek hoef jij hier geen tijd meer aan te besteden. De updates worden automatisch voor je uitgevoerd. Niet alleen fijn om in de laatste versies van programma’s te werken maar ook een stuk veiliger.

Wat als mijn computer het niet meer doet?

Over veiligheid gesproken. Hoe vaak maak jij een back-up van je bestanden? Wat ons enorm heeft verbaasd is het volgende, het maken van een back-ups bij bedrijven blijkt amper te gebeuren.. Dat terwijl je bestanden natuurlijk van onschatbare waarden zijn. Met een online werkplek wordt deze back-up automatisch voor je geregeld. Ben je een bestand kwijt? Of heb je een bestand per ongeluk verwijderd? Dat bestand halen we via de back-up eenvoudig terug.

Gebruik je meerdere apparaten? Werk je met meerdere mensen? Dan kan het bijna niet anders dan dat  een online werkplek jouw werk leuker, effectiever en makkelijker maakt. En dan hebben we het nog niet gehad over de kosten. Het is een beetje gênant om te zeggen.. maar met een online werkplek ben je financieel ook nog voordeliger uit. Denk je dat een online werkplek iets voor jouw kan zijn? Bel ons op 073-2032100 of stuur een bericht naar marc@weservit.nl. Vraag een gratis demo op locatie aan of download de brochure op de website.

Al meer dan 10 jaar helpt Weservit bedrijven bij het opzetten, verbeteren en onderhouden van ICT-omgevingen. Wil jij een vrijblijvend advies ontvangen over jouw ICT-omgeving? Vraag dan de Quickscan aan op www.weservit.nl/quickscan of neem contact op via de contactpagina. We helpen je graag op weg naar een betrouwbare ICT-omgeving.